2022 Nissan Pathfinder First Drive Review | Automatisch beter; nog steeds niet de beste

De 2022 Nissan Pathfinder waadt in een hete SUV-markt met drie rijen met een broodnodig herontwerp en een paar handige trucs in petto. Dit is de eerste grote revisie voor Pathfinder sinds het in 2012 een volwaardige cross-over werd, van body-on-frame naar unibody-constructie. Zeggen dat een herontwerp achterstallig was, is een beetje een understatement.

Op het eerste gezicht kunnen de specificaties echter ontmoedigend zijn; ze zijn echt niet veel veranderd. De 3,5-liter V6 is nog steeds de enige beschikbare motor, en hij levert een zeer gemiddeld vermogen van 284 pk en een koppel van 259 pond-voet. Je hebt de keuze tussen voor- of vierwielaandrijving, en Nissan zegt dat het de prestaties en het reactievermogen van zijn AWD-systeem heeft verbeterd zonder dat dit ten koste gaat van het brandstofverbruik.

Dat ondermijnt het een beetje, zo blijkt. FWD-modellen hebben een gecombineerd vermogen van 21 mpg in de stad, 26 mpg op de snelweg en 23 mpg. De S-, SV- en SL AWD-modellen hebben een rating van 27-2-23 (ja, het AWD-model is beter op de snelweg dankzij enkele van zijn aerodynamische eigenschappen) en de Platinum AWD op 20/25/22.

Het stukje tussen de motor en de assen is nieuw voor 2022, en het is een verrassende ontwikkeling. In plaats van een continu variabele transmissie zoals de laatste Pathfinder had (en vrijwel elke andere Nissan nog steeds doet), heeft de Pathfinder 2022 een conventionele negentraps automatische transmissie. Hoewel nieuw voor Nissan, is het dezelfde ZF-versnellingsbak waar we in sommige oudere toepassingen over mopperden, maar die de afgelopen jaren zodanig is verbeterd dat deze acceptabel is, ook in een van de belangrijkste concurrenten van de Pathfinder, de Honda Pilot.

Het is zeker niet een van de beste automaten die er zijn, maar het is nog steeds beter dan een CVT (zelfs als die van Nissan een goede is) en we vonden hem perfect soepel en responsief genoeg voor dit soort taken. Hij schakelt ook sneller terug dan de achttrapsautomaat in de Hyundai Palisade. Als een toegevoegde bonus, zegt Nissan dat het ook veel beter geschikt zal zijn om te slepen, waar het wordt beoordeeld op een gezond-voor-het-segment 6.000 pond wanneer goed uitgerust.

Nissan’s drive-lus bracht ons door de buitenwijken van Detroit en gaf ons een voorproefje van zowat elk routinescenario dat een crossover-rijder kan tegenkomen. Snelwegen, smalle tweebaansstroken en gebroken voorstedelijke straten waren het hoofdgerecht. Door dit alles bleef de Pathfinder uit 2022 stil en gecomponeerd.

De besturing voelt goed gewogen en de neus volgt plichtsgetrouw recht op de snelweg, terwijl de rit comfortabel is zonder volledig geïsoleerd te voelen. Nissan’s revisies aan het chassis van de Pathfinder zijn hier welkom. De V6 is pittig genoeg om te voorkomen dat samenvoegingen eng zijn, en nogmaals, de negenversnellingsbak is competent in zijn rol.

Op weggetjes voelt de Pathfinder net zo groot aan als het specificatieblad suggereert. Haasten op landelijke tweebaansstroken van 45 en 55 mph is triviaal zolang ze recht zijn, maar zodra je in kronkelende stukjes komt, wordt dat gewicht duidelijk. Een Mazda CX-9 is dit niet, maar het voelt nooit duidelijk tippy, en het chassis is communicatief genoeg zodat je je nooit afvraagt ​​wat er onder je gebeurt. Het is gewoon veel auto.

Het dumpen van de CVT heeft zijn vruchten afgeworpen in de verfijning van de cabine, maar dat is niet alles wat Nissan deed om de Pathfinder stiller te maken. Er is een nieuwe motorkap, samen met een verbeterde motorkap en dashboard/firewall-isolatie. Er werd extra geluiddempend materiaal op de rug van het tapijt aangebracht en de vloerstructuur heeft minder openingen waar geluid doorheen kan. Er is ook gewoon meer isolatie tussen de binnen- en buitenkant van de carrosseriecomponenten, waardoor het aantal kanalen waarlangs trillingen (en dus geluid) het interieur kunnen binnendringen, wordt verminderd. Dikkere ramen op de tweede rij en nieuw gelaagd akoestisch glas voor de voorramen ronden de NVH-verbeteringen af. Al met al zal het niet overeenkomen met de Buick Enclave voor een dichtgeknoopte sereniteit, maar het is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de vertrekkende Pathfinder.

Het interieurontwerp en de materialen zijn ook aanzienlijk verbeterd voor 2022, en Nissan heeft zelfs een aantal leuke functies toegevoegd om de Pathfinder een beetje een voorsprong te geven in een zee van zeer vergelijkbare drierijen. Samen zorgen deze voor een veel prettiger interieur. Een van de nieuwe salontrucs van de Pathfinder is een inklapmechanisme voor de tweede rij waarmee het voldoende naar voren kan worden geschoven om passagiers op de derde rij te laten terwijl er een kinderzitje is geïnstalleerd. Dit zorgt voor meer gemakkelijke toegang tot de achterbank, die zelf ruimer is. Nissan zegt dat de zitpositie ook werd aangepast om zowel het algehele comfort als het zicht naar buiten te verbeteren.

Dit nieuwe vouwsysteem is verwerkt in zowel de tweede zitrij (die nieuw zijn) als de standaard zitbank, dus je hoeft er niet extra voor te betalen en het werkt ongeacht hoeveel kinderzitjes er zijn geïnstalleerd. Het vergrendelt als een gewichtssensor meer dan 25 pond detecteert in de verankerde positie, zodat het niet verdubbelt als een uitwerpstoeltje voor baby’s.

Een andere handige functie op de tweede rij is uniek voor opstellingen met de stoelen van de kapitein. Daartussen ligt een verwijderbare middenconsole die in enkele seconden kan worden opgetild en licht genoeg is om met één hand vast te houden. Hij past ook netjes in de opbergruimte onder de vloer in de achterste bagageruimte.

Ook dat profiteert van het herontwerp van de Pathfinder. Dankzij de boxier achterkant van de nieuwe auto, maakt hij goed gebruik van de 16,6 kubieke voet ruimte achter de derde rij. Dat is in principe hetzelfde als een Honda Pilot, en volgens Nissans demonstratie is hij ruim genoeg voor vier golftassen (horizontaal gelegd), een koeler van 120 liter (met ruimte over) of zes handbagagekoffers.

Met de twee achterste rijen ingeklapt, breidt de laadruimte uit tot 80,5 kubussen. De Pathfinder biedt plaats aan een standaard stuk 4×8 multiplex dat plat in de laadruimte is gelegd, hoewel het iets meer dan een voet verlegen is om dit te kunnen doen met de achterklep gesloten. Breng spanbanden mee.

Er is ook een nieuw infotainmentsysteem dat Nissan in zijn assortiment heeft uitgerold. Het bevat ondersteuning voor zowel Android Auto als Apple CarPlay – zowel bedraad als draadloos, in het geval van Apple – en op basis van onze tijd achter het stuur werkt het allemaal goed. We hadden de gelegenheid om beide bekabelde suites uit te proberen en vonden de integratie naadloos en intuïtief. Het klaart de klus, maar uiteindelijk is het scherm zelf een beetje een teleurstelling, met een resolutie en algemene beeldkwaliteit die lager is dan we van sommige concurrenten van Nissan gewend zijn. Met name de Hyundai Palisade en Kia Telluride.

Wat betreft de hele 2022 Nissan Pathfinder, ook deze voldoet niet aan de lat die is gelegd door die best beoordeelde drie-rij crossover broers en zussen. Dat is echter een ontzettend hoge lat, en de nieuwe Pathfinder komt er in ieder geval veel dichter bij. Om meer interesse te wekken, zou Nissan echter een agressievere prijsstrategie kunnen overwegen. Hoewel het een behoorlijke prijs is, komen de prijzen bijna perfect overeen met die van de Hyundai Palisade of Honda Pilot, en ondermijnt ze de Toyota Highlander op de meeste uitrustingsniveaus net iets. Het basismodel Pathfinder S begint bij $ 34.560 (inclusief $ 1.150 voor bestemming). De populaire SV- en SL-cijfers beginnen bij respectievelijk $ 37.350 en $ 40.740. Het bereik-topping-platina kost $ 49.240, en het is in principe voor die prijs geladen. AWD zet je over de hele linie $ 1.900 terug.

Dus een homerun is het niet, maar net als de Rogue was de Pathfinder zo lang in de tand geworden dat het voor Nissan vrijwel onmogelijk was om een ​​vervanging te bouwen die hem niet in elke categorie overtrof. Zelfs in deze situatie die nergens anders heen kan, bereikt de Pathfinder uit 2022 dat doel met een aanzienlijke marge.

CreditSource link

We kijken uit naar je ideeën

Laat een reactie achter

Have-a-nice-bay
Logo
Enable registration in settings - general
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0